fredag 18. februar 2011

Ut i Virkeligheten.

Første filmmanus er klart. Med første mener jeg at det også må skrives en dreiebok - et manus med alt av kameraføring og klipp et cetera - men, så lenge jeg ikke kan være sikker på at jeg selv får lage den endelige filmen, utsettes dette foreløpig. En annen regissør vil ønske å prege filmen med sitt eget visuelle språk. Dessuten kan det bli endringer når konsulenter og slikt har sett på manuskriptet. Foreløpig er i hvertfall filmen cirka en time og femten minutter. Passelig lengde på en såkalt*) helaftens animasjonsfilm.
Filmmanusets ferdigstillelse feires med fyrverkeri. Okay da, det er fra nyttårsaften.
Nå skrives det for fullt videre på bokversjonen av Ulveblues.

*) Har alltid syntes helaften har vært et dårlig ord. Ikke engang Peter Jacksons overlange King Kong varer hele kvelden - eller aftenen - og det er vel heller ingen andre enn enkelte regissører som ønsker at de skal det. Skjønt, for innbitte Ringenes Herre-fans virker det ikke som filmer kan bli lange nok...

EN LITEN FORHISTORIE, DEL 6: PROSJEKTSTART.
Et TV-spill på Pia Zawa ligger lengst fremme i skallen når jeg beveger meg ut i finansjedienes verden, også kjent som Virkeligheten. Virkeligheten har skjemaer, offentlige kontorer og konsulenter. Skumle ting. Begynner med Nav, Etablerersenteret og Aust Agder Grundersenter, og får mange gode råd. Sitter du med en idè du tror er god, og er så latterlig heldig at du ble født i Norge, husk at mange av disse finansjediene jobber for det offentlige. For deg. Og de deler kunnskapen sin med deg helt gratis. Bruk dem!

Pål Castberg på Grundersenteret setter meg i kontakt med Geir Hammersmark fra Sørlandet Kunnskapspark i Kristiansand. Det har gått litt tid, og jeg er i nå igjen i nagende tvil om Pia Zawa eller Ulf Gråbein skal ha forkjørsrett, men etter et møte i Kunnskapsparken med Geir og Ari Mathiesen har ulven plutselig kommet først i køen. Herfra fokuseres alle krefter på Prosjekt Ulveblues.
Geir på S.K.P. hjelper meg å få klar en fremdriftsplan og et budsjett (fremmedord til nå i min bok), som også blir benyttet i en søknad om et stipend fra Innovasjon Norge. En forutsetning for at fremdriftsplanen skal fungere er at undertegnede overlever i det halve året forprosjektet skal pågå, og det pustes lettet ut flere ganger - gjennom et digert smil - når Art Start-stipendet mottas fra Innovasjon Norge og Aust Agder Fylkeskommune 15. desember 2010.

Prosjekt Ulveblues er offisielt i gang.
Neste uke startes en serie med presentasjon av samtlige karakterer i Ulveblues-universet, stor som liten. Fra møll til elg, om du vil.


Forresten - min engelsktalende blogg, Beyond A Travelogue, oppdateres også ukentlig nå. http://beyondatravelogue.blogspot.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar